Regulament Crosul 15 Noiembrie

CROSUL 15 NOIEMBRIE
EDIȚIA A 29-A
BRAȘOV, DUMINICĂ 11 NOIEMBRIE 2018

REGULAMENT

1. DESPRE
CROSUL 15 NOIEMBRIE este cea mai importantă competiție sportivă organizată anual la Brașov, în semn de omagiu pentru Revolta Anticomunistă din 15 Noiembrie 1987 a muncitorilor de la Uzina de Autocamioane Brașov (UAB).
Este un concurs internațional de atletism desfășurat pe o distanță de 5 kilometri, pe străzile din municipiul Brașov, alergătorii urmând același traseu pe care l-au parcurs manifestanții la 15 Noiembrie 1987.
An de an, la Crosul 15 Noiembrie aleargă peste 800 de persoane, atleți amatori de toate vârstele și atleți legitimați la cluburi de atletism din România, dar și atleți din alte țări (Europa, Africa, Asia, America de Sud).
Începând din anul 2018, odată cu măsurarea și omologarea traseului, precum și cu îndeplinirea tuturor celorlalte condiții necesare, Crosul 15 Noiembrie a trecut la un alt nivel valoric și a căpătat recunoaștere internațională din partea IAAF (Asociația Internațională a Federațiilor de Atletism).

2. PRIMA EDIȚIE

Prima ediție a Crosului 15 Noiembrie a avut loc în anul 1990.

3. REMEMBER

Printre cei care au participat și au onorat concursul de la Brașov au fost personalități marcante ale atletismului românesc și internațional: Iolanda Balaş, Maricica Puică, Paula Ivan, Gabriela Szabo etc.
De asemenea, de-a lungul anilor, la Crosul 15 Noiembrie au alergat atleți de mare valoare:
Constantina Diță (campioană olimpică la maraton, Beijing 2008, campioană mondială de semimaraton, Edmonton 2005, vicecampioană mondială în proba de 20 kilometri, Debrecen 2006);
Maria Cioncan (medaliată cu bronz la 1.500 metri, Jocurile Olimpice Atena 2004);
Elena Buhăianu-Antoci (campioană europeană indoor la 1.500 metri, vicecampioană europeană la 1.500 metri indoor și cros cu echipa, campioană mondială universitară la 1.500 metri și vicecampioană mondială universitară la 800 m);
Cristina Iloc-Casandra (participantă la Jocurile Olimpice din 2008 și 2012);
Iulia Negură-Olteanu (dublă campioană mondială la alergare pe şosea în 1990 și 1991, campioană europeană de cros în 1994, locul 8 la Jocurile Olimpice de la Atlanta 1996 la 10.000 metri);
Ovidiu Olteanu (vicecampion european indoor la 3.000 metri, Paris 1994, participant la Jocurile Olimpice din 1996);
Ovidiu Tat (vicecampion european de tineret 1999 la 3.000 metri, medalie de bronz la Campionatul European de seniori la 3.000 metri echipe);
Florin Ionescu (prezent la Jocurile Olimpice din 1996 și 2000, la 3.000 metri obstacole);
Ion Luchianov (Republica Moldova, finalist la Jocurile Olimpice din 2008 și 2012, la 3.000 metri obstacole).

4. ULTIMELE EDIȚII

Ediția a 25-a, sâmbătă, 15 noiembrie 2014
Participare: 900 concurenți.
Premii în bani: locul 1 = 565 euro, locul 2 = 340 euro, locul 3 = 225 euro.
Ediția a 26-a, sâmbătă, 14 noiembrie 2015.
Participare: 1.000 concurenți.
Premii în bani: locul 1 = 561 euro, locul 2 = 340 euro, locul 3 = 225 euro.
Ediția a 27-a, sâmbătă, 12 noiembrie 2016.
Participare: 800 concurenți.
Premii în bani: locul 1 = 550 euro, locul 2 = 330 euro, locul 3 = 220 euro.
Ediția a 28-a, sâmbătă, 11 noiembrie 2017
Participare: 1.200 concurenți, din care 610 atleți legitimați (160 fete, 450 băieți).
Podium senioare
1. Roxana Bîrcă (CSA Steaua București);
2. Cristina Simion (CSA Steaua București);
3. Paula Todoran (CSM Zalău).
Podium seniori
1. Nelson Cherutich (Kenya, Benedek Team);
2. Hillary Kimaiyo (Kenya, Benedek Team);
3. Nicolae Soare (CS Știința Bacău).
Premii în bani: locul 1 = 540 euro, locul 2 = 325 euro, locul 3 = 215 euro.

5. MISIUNE

Crosul 15 Noiembrie este un concurs internațional de atletism, cu traseu omologat IAAF, la care participă ATLEȚI DE ELITĂ/ DE PERFORMANȚĂ/ LEGITIMAȚI, reprezentând cluburi și asociații sportive din România și din toată lumea, dar și federații naționale de atletism și ATLEȚI AMATORI de toate vârstele (copii, tineri, adulți, seniori).
Crosul 15 Noiembrie li se adresează persoanelor de toate vârstele și din toate categoriile sociale, nu ține cont de sexul, apartenența politică, etnică și religioasă a acestora, și urmărește să promoveze și să încurajeze:
– sportul și mișcarea în aer liber, practicate ca și activități de familie;
– alergarea, ca și prim pas în practicarea atletismului sau a altor sporturi;
– atletismul în rândul copiilor, tinerilor și adulților;
– alergarea ca și cel mai la îndemână și ieftin sport de practicat;
– un stil de viață sănătos, bazat pe mișcare, sport și o igienă corespunzătoare a vieții (alimentație, odihnă, recreere etc.);
– atletismul ca sport de performanță;
– atletismul românesc în Europa și în lume;
– orașul Brașov și împrejurimile sale, cu toate obiectivele sale istorice, culturale și sportive, cu obiceiuri și tradiții ce datează din cele mai vechi timpuri;
– zona turistică Brașov-Poiana Brașov;
– zona Țara Bârsei, regiune istorică si etnografică ce este cunoscută ca și „Mica Transilvanie”;
– regiunea Transilvaniei, un ținut de vis, cu frumuseți naturale, cu o bogată istorie și personaje de poveste, apartenența Contelui Dracula la această zonă fiind de notorietate internațională;
– România ca țară europeană care acum, în anul 2018, sărbătorește Marea Unire din 1 Decembrie 1918, un proces istoric în urma căruia toate provinciile istorice locuite de români s-au unit în cuprinsul aceluiași stat național, România;
– educația tinerilor privind perioada comunistă din România;
– Piața Sfântul Ioan ca loc ideal de organizare de evenimente și festivități în municipiul Brașov.

6. OBIECTIV

Crosul 15 Noiembrie își propune ca începând cu anul 2019, când evenimentul va ajunge la a 30-a ediție, concursul de la Brașov să devină una dintre cele mai importante și populare competiții de 5 km din calendarul internațional, cu o participare cât mai numeroasă de la an la an.

7. FINANȚARE, SUSȚINERE

Ca și la edițiile anterioare, Crosul 15 Noiembrie 2018 (ediția a 29-a) este susținut de comunitatea Brașovului, prin Primăria Municipiului Brașov și Consiliul Județean Brașov.
De asemenea, bugetul concursului este completat din contracte și servicii de publicitate, sponsorizări, achitarea taxei de înscriere, vânzare materiale și articole personalizate etc.

8. ORGANIZATORUL

Începând cu ediția a 29-a, cea din 11 noiembrie 2018, Crosul 15 Noiembrie este organizat de Asociația Județeană de Atletism (AJA) Brașov, împreună cu Federația Română de Atletism (FRA) și în parteneriat cu Asociația 15 Noiembrie 1987 Brașov.

9. ASOCIAȚIA JUDEȚEANĂ DE ATLETISM (AJA) BRAȘOV

Asociația Județeană de Atletism (AJA) Brașov este o structură sportivă profesională, afiliată și reprezentanta FRA în judeţul Brașov. AJA Brașov este formată din cluburi sportive care au secţie de atletism și din cluburi de atletism, sportivi, antrenori, sponsori și susținători ai atletismului.
AJA Brașov are sediul în Municipiul Brașov, Bulevardul Gării, Nr. 4, Sc. C, Ap. 3, Județul Brașov, Cod poștal 500203, România, CIF 25635807, cont RO86 PIRB 0804 7220 9400 1000 deschis la Piraeus Bank.
Persoană de contact: Silviu Prescornițoiu (președinte AJA Brașov), +40.742.202.080, contact@ajabrasov.ro.
Site oficial organizator: ajabrasov.ro.

10. ASOCIAȚIA 15 NOIEMBRIE 1987

Asociația 15 Noiembrie 1987 Brașov s-a constituit pe 2 ianuarie 1990, la scurt timp după căderea regimului comunist în România, și este asociația persoanelor arestate şi condamnate pentru participarea la Revolta Anticomunistă de la 15 Noiembrie 1987. Președinte al asociației este domnul Marius Boeriu, iar vicepreședinte – domnul Dănuț Iacob.

11. AMBASADOR

Ambasadorul Crosului 15 Noiembrie este doamna PAULA IVAN, campioană olimpică (1.500 metri) și vicecampioană olimpică (3.000 metri) la Jocurile Olimpice de Vară de la Seul (Coreea de Sud). Atunci, în anul 1988, dânsa a stabilit un record olimpic istoric, care și acum, după 30 de ani, a rămas de neatins!
Pe 1 octombrie 1988, Paula Ivan a alergat distanța de 1.500 metri, pe pista Stadionului Olimpic din Seul, în 3 minute, 53 secunde și 96 sutimi. Este singurul record de mare valoare pe care îl deține în prezent un atlet din România!
Rezultate sportive:
– Medaliată cu bronz la Campionatele Mondiale de cros cu echipa României, 1985;
– În 1984 a stabilit un nou record mondial și european în sală la 1.500 m;
– Campioană la Cupa Europei la 3.000 m şi 4 X 400 m, 1987;
– Campioană naţională la 3.000 m, 1988;
– Campioană balcanică la 800 m şi 1.500 m, 1988;
– Campioană olimpică la 1.500 m, record olimpic deţinut și în prezent, 1988;
– Vicecampioană olimpică la 3.000 m, 1988;
– Campioană la Cupa Europei la 3.000 m, 1989;
– Campioană europeană la 1.500 m, 1989;
– Campioană mondială universitară la 1.500 m şi 3.000 m, 1989;
– A stabilit recordul mondial pe distanța de o milă, timp 4.15:61, 1989;
– Locul 1 în finala Grand Prix Monaco la 1.500 m, 1989;
– În 1988 și 1989 s-a clasat pe locul 1 în ierarhia mondială și cea europeană, la 1.500 și 3.000 m.
Doamna Paula Ivan este Maestru emerit al sportului, a fost distinsă cu Ordinul „Meritul Sportiv“ Clasa I și cu Ordinul Național „Pentru Merit” în Grad de Ofițer.

12. RESPONSABILI EVENIMENT

Silviu Prescornițoiu (director de concurs), contact: +40.742.202.080, contact@crosul15noiembrie.ro;
Oana Enache (director financiar), contact: +40.762.644.742, expert.oanaenache@gmail.com;
Cătălina Zorojanu (responsabil organizare, comunicare, promovare), contact: +40.724.519.747, contact@ crosul15noiembrie.ro;
Ernest Budai (responsabil arbitraj), contact: +40.727.754.105, contact@crosul15noiembrie.ro;
Dănuț Iacob (Asociația 15 Noiembrie 1987 Brașov), contact: +40.745.143.267.

13. COMUNICARE OFICIALĂ

Toate informațiile oficiale, despre și în legătură cu Evenimentul vor fi transmise prin:
– Site oficial AJA Brașov: www.ajabrasov.ro;
– Site oficial eveniment: crosul15noiembrie.ro. Acest site are o versiune în limba română și o versiune limba engleză;
– Pagină Facebook: https://www.facebook.com/crosul15noiembrie/
– Comunicate de presă transmise prin agenția națională de presă AGREPRES.

14. GENERALITĂȚI REGULAMENT

Crosul 15 Noiembrie (ediția a 29-a), denumit în continuare EVENIMENTUL, este organizat în ziua de Duminică, 11 noiembrie 2018, de către ASOCIAȚIA JUDEȚEANĂ DE ATLETISM (AJA) BRAȘOV, denumită în continuare ORGANIZATORUL, împreună cu FEDERAȚIA ROMÂNĂ DE ATLETISM (FRA) și în parteneriat cu ASOCIAȚIA 15 NOIEMBRIE 1987.
Organizatorul poate fi contactat în scris, la Municipiul Brașov, Bulevardul Gării, Nr. 4, Sc. C, Ap. 3, Județul Brașov, Cod poștal 500203, România sau prin e-mail, la contact@ajabrasov.ro.
Prin completarea formularului de înscriere pus la dispoziție de către organizator pe site-ul oficial crosul15noiembrie.ro, prin participarea la eveniment și la evenimentele/ activitățile asociate, participantul își exprimă acordul explicit și necondiționat să respecte termenii prezentului Regulament și orice instrucțiuni și recomandari ale organizatorului și ale oficialilor evenimentului (director de concurs, judecător arbitru, arbitri).
Organizatorul își rezervă dreptul de a modifica prezentul Regulament până cu 24 de ore înaintea primului start, cu condiția informării participanților pe site-ul oficial al evenimentului și prin canalele de comunicare oficiale.
Prezentul Regulament se completează pentru toate cursele (copii, familii, atleți amatori, atleți de performanță/ legitimați/ elită), cu regulamentele Federației Române de Atletism, ale Asociației Internaționale a Federațiilor de Atletism (IAAF), și cu cele ale Tribunalului Disciplinar al IAAF (IAAF Disciplinary Tribunal Rules), în măsura în care acestea nu contravin prevederilor acestui Regulament.
Ori de cate ori regulile speciale menționate mai sus nu se pot aplica, se va aplica Legea Română.

15. CONDIȚII DE PARTICIPARE

Pentru a participa la CROSUL 15 NOIEMBRIE și pentru a primi Kitul de concurs, fiecare alergator, indiferent de vârstă, trebuie să îndeplinească, în același timp, următoarele condiții:
A). Să se înscrie în concurs;
B). Să plătească taxa de înscriere;
C). Să prezinte un act de identitate pentru verificare la validare. În plus, atleții de elită/ legitimați vor avea la ei legitimațiile, cu viza medicală la zi;
D). Să semneze Declarația pe proprie răspundere (pentru Adult sau pentru Părinte-Tutore-Reprezentant Legal);
E). Să își asume responsabilitatea pentru orice fel de accident sau pagubă suferit(ă) în timpul concursului. Organizatorul își declină orice responsabilitate pentru astfel de situații neplăcute și nedorite, în conformitate cu prevederile prezentului regulament;
F). Să își asume responsabilitatea că are capacitatea fizică și că are un aviz medical pentru a participa la cursa la care s-au înscris, organizatorul declinându-și orice responsabilitate cu privire la orice problemă medicală aparută înaintea, în timpul sau ulterior evenimentului.
G). Participarea la Crosul 15 Noiembrie este strict personală. Este interzisă schimbarea, vânzarea, transferul sau oferirea pentru schimb, vânzare sau transfer a participării la eveniment. De asemenea, nu este permisă purtarea numărului de concurs de către o altă persoană decât alergătorul căruia i-a fost alocat de organizator. Orice încălcare a acestei condiții va fi sancționată cu descalificarea ambelor persoane (alergătorul care a primit oficial numărul de concurs de la organizator și cel care l-a preluat și l-a folosit mai departe, în mod intenționat sau nu, înainte sau în timpul concursului), iar organizatorul își rezervă dreptul de a exclude persoanele în cauză de la participarea la edițiile viitoare ale Crosului 15 Noiembrie.
Alergătorul care cedează numărul de înregistrare unui terț este singurul responsabil în eventualitatea producerii unui accident/ incident produs/ cauzat de către sau care implică terțul în timpul evenimentului. Iar terțul nu va putea invoca neaplicarea prezentului regulament, ca urmare a participării și/ sau implicării sale la și în eveniment. Organizatorul își declină orice responsabilitate pentru orice consecințe și/ sau fapte și/ sau prejudicii suferite și/ sau reclamate de către alergătorul care a primit oficial numărul de concurs de la organizator și/ sau de către terț.
H). Participanții sunt rugați să citească integral site-ul oficial al evenimentului, crosul15noiembrie.ro, să îl vizitaze frecvent, să fie în contact permanent cu pagina de Facebook a competiției https://www.facebook.com/crosul15noiembrie/ și canalele oficiale de comunicare;
I). Un atlet se poate înscrie și va participa la o singură categorie, deci va achita o singură taxă de înscriere!

16. ÎNSCRIERE, PLATĂ TAXĂ DE PARTICIPARE

ÎNSCRIERI la Crosul 15 Noiembrie se pot face online începând cu ziua de luni, 3 septembrie 2018, până joi, 8 noiembrie 2018, ora 17, prin completarea Formularului pus la dispoziție de organizator, pe site-ul crosul15noiembrie.ro (categoria Înscrieri). În acest caz validarile vor fi făcute online, direct pe site.

Pentru toate cursele (copii, familii, 5 Km) se vor mai face înscrieri la:
– Biroul de Înscrieri, deschis la Muzeul Sportului și Turismului Montan (Brașov, Baza Sportivă Olimpia, intersecția străzilor Castelului – Plăieșilor), în perioada 5-7 noiembrie (orele 17-20);

Se vor mai face înscrieri și se vor ridica kit-uri de concurs la:
– la cortul special amplasat în Piața Sfântul Ioan, în zilele de 8, 9, 10 noiembrie  (orele 17-20) joi, vineri, sâmbătă

Se vor mai pot ridica kit-uri de concurs (vă recomandăm să vă ridicaţi kit-urile de concurs în zilele de 8,9 şi 10 noiembrie, pentru a evita la start aglomeraţia)

  • Duminică 11 noiembrie, orele 9-10, la punctul de start

ATENȚIE! Pentru cursele de 5 Km nu se fac înscrieri în ziua competiției (duminică, 11 noiembrie 2018)!

Duminică, 11 noiembrie, se vor face înscrieri numai pentru cursele cu caracter participativ (cursele unde nu se vor întocmi clasamente), adică: cursa familiilor (Sala Patria, orele 8-9:30) și cursa copiilor (Sala Patria, orele 8-9:30).

Persoanele peste 14 ani și/ sau adulții care participă la cursa familiilor vor achita taxa de înscriere, urmând să primească, fiecare, kit de concurs.
Așadar, toate persoanele cu vârste peste 14 ani în ziua competiției vor achita taxa de înscriere în concurs, indiferent de cursa la care vor lua parte (cursa familiilor, cursele de 5 Km), categoria de concurs (atleți amatori sau atleți legitimați/ de performanță) și categoria de vârstă (juniori, tineret, seniori, respectiv 14-16 ani, 17-20 ani, 21-30 ani, 31-45 ani, 46-55 ani, 56-65 ani, 66-69 ani, +70 ani).
TAXELE DE PARTICIPARE la Crosul 15 Noiembrie se aplică tuturor persoanelor care au împlinit vârsta de 14 ani și sunt următoarele:
A). Perioada 3 septembrie-1 octombrie 2018, 60 RON/ participant;
B). Perioada 2 octombrie-7 noiembrie 2018, 75 RON/ participant;
C). Perioada 8-11 Noiembrie 2018, 100 RON/ participant.
Copiii legitimați sau copiii amatori care până în ziua concursului (11 noiembrie) nu au împlinit vârsta de 14 ani, indiferent de cursa la care participă, nu vor achita nicio taxă de concurs și vor primi cadouri speciale din partea organizatorilor, după încheierea cursei și trecerea liniei de sosire.
Organizatorul va oferi invitații pentru 50 de atleți de elită, în funcție de rezultatele înregistrate de aceștia la competițiile internaționale la care au luat parte, inclusiv în ultimul an de zile.

Pentru cluburile sportive care vor înscrie minim 5 atleți, taxa de participare este de 50 Ron/ atlet

La Crosul 15 Noiembrie se pot efectua PLĂȚI prin BANCĂ și în NUMERAR (5-11 noiembrie 2018).
A). PLĂȚI PRIN BANCĂ sunt recomandate și se pot realiza astfel:
Pasul 1, completați formularul de înscriere online pe site;
Pasul 2, efectuați plata prin bancă (card, ordin de plată, depunere în cont);
Pasul 3, așteptați e-mail/ mesaj de confirmare a plății;
Pasul 4, după finalizarea plății, validăm și confirmăm înscrierea (prin publicare pe site crosul15noiembrie.ro, categoria Înscrieri).
Companiile/ organizațiile/ persoanele juridice care doresc să plătească prin bancă și să primească o singură factură pentru taxele tuturor persoanelor pentru care compania/ organizația/ persoana juridică plătește, vor proceda astfel:
Pasul 1, înscriere individuală (fiecare concurent se înscrie individual online, completând Formularul);
Pasul 2, solicitare factură (reprezentantul companiei/ organizației/ persoanei juridice trimite prin e-mail, la contact@crosul15noiembrie.ro, lista persoanelor înscrise, cu nume, prenume și cursă, și datele de facturare);
Pasul 3, se emite factura și este transmisă prin e-mail reprezentantului companiei/ organizației/ persoanei juridice;
Pasul 4, compania/ organizația/ persoana juridică efectuează plata;
Pasul 5, validarea înscrierilor (înscrierile persoanelor în lista primită de la reprezentantul companiei/ organizației/ persoanei juridice sunt validate și confirmate după finalizarea plății, prin publicarea pe site crosul15noiembrie.ro, categoria Înscrieri).
Informații necesare pentru plăți bancare:
ASOCIAȚIA JUDEȚEANĂ DE ATLETISM BRAȘOV
Adresa Brașov, Bulevardul Gării, Nr. 4, Sc. C, Ap. 3, Județul Brașov, România
Piraeus Bank
Cont RON RO86 PIRB 0804 7220 9400 1000
ATENȚIE ! Înscrierea este validă și finală doar după ce plata este finalizată și confirmată de către organizator, adică atunci când înscrierea apare ca validă online în lista de concurs de pe site-ul crosul15noiembrie.ro. Înscrierea este anulată și ștearsă automat, dacă plata taxei de participare nu este finalizată după 7 zile lucrătoare de la momentul înscrierii. Alergătorii pot verifica online situația înscrierii în lista de concurs (site crosul15noiembrie.ro, categoria Înscrieri).
B). PLĂȚI ÎN NUMERAR se pot efectua:
– în zilele de 5-7 noiembrie (orele 17-20), la Biroul de Înscrieri deschis la Muzeul Sportului și Turismului Montan;
– în zilele de 8-10 noiembrie (orele 17-20) la cortul special amplasat în Piața Sfântul Ioan;
– în ziua concursului, pe 11 noiembrie (orele 8-9:30), doar pentru cursa familiilor, în la Sala Patria.
Aceste plăți pot fi realizate de către concurenții care nu au finalizat înscrierea online (nu apar pe site-ul oficial al Evenimentului crosul15noiembrie.ro pentru că nu au achitat taxa de participare în termenul de 7 zile). Aceștia, dar și toți ceilalți concurenți se pot înscrie la Biroul de Înscrieri, respectând următoarele condiții:
1. Vor plăti taxa de participare doar în numerar;
2. Vor completa și vor semna Declarația pe Proprie Răspundere (Adult cu vârsta de 18 ani împlinită în ziua concursului/ Părinte-Tutore-Reprezentant Legal);
3. Organizatorul va verifica documentul de identitate;
4. Concurentul va ridica kitul de concurs.

17. KIT CONCURS

În kit-ul Crosului 15 Noiembrie intră:
A). Tricou, articole personalizate și alte produse
– număr de concurs cu cip electronic de unică folosință;
– tricou tehnic personalizat cu logo Crosul 15 Noiembrie (1.500 tricouri);
– medalie finisher;
– săculeț, bidon hidratare, baton energizant, o sticlă de 500 ml apă plată;
– ghid de concurs tipărit;
– voucher la o tombolă cu premii substanțiale, organizată după festivitatea de premiere;
– materiale documentare 15 Noiembrie 1987;
– cadouri din partea sponsorilor.
B). Servicii asigurate
– traseu măsurat și omologat IAAF;
– participare în condiții de maximă siguranță;
– arbitraj profesionist, asigurat de arbitri calificați și certificați de FRA;
– cronometraj profesionist, de ultimă generație;
– monitorizare individuală a distanţei parcurse;
– clasament online live pe site-ul competiției;
– diplomă de participare cu locul final ocupat;
– asigurare de eveniment;
– corturi – vestiar și garderobe amplasate la start și la sosire, cu depozitare pe timpul concursului și transport asigurat de la start la sosire;
– salvare, serviciu medical de urgenţă, puncte de prim-ajutor;
– puncte de hidratare și revitalizare la sosire și în Piața Sfatului;
– albume foto și video personalizate din timpul evenimentului pentru fiecare concurent în parte;
– eveniment transmis integral live, online și pe un panou cu leduri amplasat în Piața Sfântul Ioan;
– ședință foto și de autografe cu atleții de elită, după încheierea festivității de premiere;
– ședința foto și de autografe cu Paula Ivan, ambasadorul Crosului 15 Noiembrie;
– servicii de mentenanță asigurate de personal instruit (voluntari, manipulanți, maseuri etc.) și cu experiență în domeniul evenimentelor sportive;
– toalete ecologice în zonele de start și sosire;
– parcare (250 locuri) păzită, pentru concurenții de la 5 km (start SC Roman).
Înainte să ridice Kit-ul de concurs, fiecare participant trebuie să se înscrie, să achite taxa de înscriere și să fie validat (online, la Biroul de Înscrieri sau la punctele de înscrieri anunțate) de către organizator. Apoi, pe baza actului de identitate în original (certificat de naștere, carte de identitate, pașaport) și a legitimației de atlet cu viza medicală la zi (cazul atleților de elită/ legitimați) și după ce va semna Declarația pe Proprie Răspundere, va ridica kit-ul de concurs de la:
– cortul special amenajat în Piața Sfântul Ioan, în zilele de joi-sâmbătă (8-10 noiembrie 2018), orele 17-20;
– zonele de start, în ziua concursului (11 noiembrie 2018), la SC Roman (cursele de 5 Km), orele 8-10 și la Sala Patria (cursa familiilor si copiilor), orele 8-9:30.
În cazul în care o persoană se înscrie, achită taxa de participare, este sau nu validată și din varii motive nu se prezintă la concurs, dar informează Organizatorul în scris, prin e-mail la contact@crosul15noiembrie.ro, despre acest fapt, atunci persoanei în cauză îi va fi rezervat un kit de concurs. Kit în posesia căruia va intra după desfășurarea Evenimentului, în timp de 5-7 zile lucrătoare.

18. TRASEU, DATĂ, ORAR

  • Pentru prima dată în istoria sa, Crosul 15 Noiembrie are traseul măsurat și omologat IAAF.
    Concursul se va desfășura pe străzile din municipiul Brașov, urmând același traseu pe care l-au parcurs manifestanții la Revolta Anticomunistă de la 15 Noiembrie 1987.
    În cursa tradițională de 5 kilometri, atleții amatori vor alerga împreună cu atleții de elită, luând startul din interiorul parcului industrial SC Roman, exact din dreptul fostei Secții 440, locul unde a izbucnit revolta anticomunistă din 1987. După start alergătorii vor trece de poarta uzinei de autocamioane și vor alerga pe traseul Strada Poienelor – Calea Bucureşti – Spitalul Judeţean – Spitalul Astra – Intersecția „Trei Alimentare” – Biserica de Lemn – Hidromecanica – Spitalul CFR – Sala Patria – Teatrul Sică Alexandrescu – Prefectură.
    În cursa copiilor de 800 m, startul se va da pe Bulevardul 15 Noiembrie, înainte de intersecția cu strada Castanilor și traseul va urca spre Teatrul Sică Alexandrescu și Prefectură. Startul cursei familiilor va avea loc în acelaşi punct, cu 15 minute după startul cusei copiilor.
    Sosirea din toate cursele va fi la Prefectura Brașov, pe Bulevardul Eroilor, porțiunea dintre Parcul Eroilor și Modarom.
    Crosul 15 Noiembrie va avea loc în ziua de duminică, 11 noiembrie 2018.
    Programul starturilor:
  • Ora 10, cursa copiilor
  • Ora 10.15, cursa familiilor
  • Ora 11, cursa feminină 5 km;
  •  Ora 11:45, cursa masculină 5 km.

Organizatorul îşi rezervă dreptul de a amâna/ de a reprograma o cursă, mai multe curse și chiar concursul în situaţii cu totul excepţionale, cu înştiinţarea prealabilă a participanților.

19. GARDEROBA, DEPOZITARE, PARCARE, TOALETE

În zonele de start (SC Roman – cursele de 5 Km) vor fi amplasate corturi-vestiare și garderobe pentru toți concurenții. Aceștia își pot preda bagajul la garderobă pe baza numărului de concurs și a unui document de predare-primire, urmând să și-l recupereze după încheierea cursei, de la corturile special amplasate în zona de sosire, după finish, până la începerea festivității de premiere.
În zona de start a curselor de 5 km (Str. Poienelor), începând cu ora 8 a zilei de duminică, 11 noiembrie 2018, va exista o parcare special amenajată și păzită, cu 250 de locuri.
În zona de start a cursei familiilor şi a cursei copiilor, organizatorul recomandă folosirea parcărilor de la Spitalul Militar Regina Maria (Str. Pieții, lângă magazinul Star) și parcarea de la Aula Universității Transilvania (Str. Traian Grozăvescu – Str. Mihai Viteazul).
În zonele de start, în zona de sosire și în zona de festivități vor funcționa toalete ecologice special amplasate pentru participanții la eveniment.

20. CRONOMETRAJ

Cronometrajul va fi asigurat de BibChip România, furnizor de servicii în domeniul sportului, cu o vastă experiență și cunoscut pe piața europeană.
Sistemul de cronometraj constă în faptul că numărul de start și chip-ul sunt integrate. Astfel, se evită confuzia între numărul de start și numărul chip-ului, iar concurenții nu trebuie să plătească garanții pentru chip-uri sau să predea chip-ul după încheierea întrecerii. Numerele de concurs sunt imprimate pe hârtie specială, foarte uşoară, rezistentă la rupere şi apă.
Sistemul de cronometraj înregistrează fiecare trecere a cipului electronic al fiecărui alergător peste covoarele electronice (puncte de control) și calculează timpul fiecarui alergător. Punctele de control sunt amplasate la linia de start, linia de sosire și de-a lungul cursei.
Rezultatele și clasamentele vor fi transmise în direct pe site-ul oficial crosul15noiembrie.ro
ATENȚIE!
Alergătorii trebuie să treacă prin toate punctele de control amplasate pe traseul cursei la care participă. Alergătorii care nu calcă pe covorul de la fiecare punct de control nu vor fi înregistrați de sistemul de cronometrare și vor fi descalificați automat.
Este responsabilitatea alergătorului să poarte numărul de concurs pe tricou, pe partea din față. Va fi descalificat, automat, orice alergător care pe toată distanța cursei nu poartă numărul de concurs pe tricou sau poartă alt număr de concurs în locul celui primit din partea organizatorului.
În ziua concursului nu va fi posibilă schimbarea sau înlocuirea numărului de concurs (inclusiv in cazul pierderii) și nici schimbarea numerelor de concurs între alergători, această încălcare a Regulamentului ducând la descalificare!
Rezultatele și clasamentul vor fi afișate în timpul evenimentului și imediat după terminarea concursului, pe site-ul oficial crosul15noiembrie.ro.

21. ACCES ÎN ZONA START

În ziua competiției accesul în zonele de start (SC Roman, Hidromecanica, Sala Patria) este deschis începând cu ora 8.

22. ASIGURARE ÎN CAZ DE ACCIDENTE

Participarea la oricare dintre cursele Evenimentului este făcută exclusiv pe riscul participantului.
Organizatorul nu este responsabil de niciun prejudiciu, de orice fel, suferit de către participant ca rezultat al participării la concurs, cu excepția cazului în care prejudiciul este o consecință directă a intenției organizatorului. De asemenea, această excludere de responsabilitate se aplică și în cazul oricăror daune posibile pentru cauze cum ar fi dar fără a se limita la accidentări sau deces.
În cazul în care asigurarea organizatorului va acoperi și asiguratorul va considera că trebuie să plătească orice sumă în vederea acoperirii unor prejudicii suferite de către participant, responsabilitatea organizatorului va fi limitată la suma achitată de către asigurator.
Participantul este singurul responsabil de încheierea unei asigurari individuale, pentru acoperirea oricăror daune provocate de accidentări, boli sau deces cauzate de participarea la eveniment.
Participantul declară că este conștient că participarea necesită o sănătate fizică și mentală foarte bună și declară că este pregătit corespunzător să participe la Eveniment, efectuând o pregătire prin antrenamente, adecvată pentru această participare.
În mod expres și cu precădere, organizatorul indică participantului să efectueze orice examen medical este necesar, examen care să ateste că este apt să participe la eveniment.
Participantul rămâne responsabil față de organizator pentru orice prejudiciu ar provoca unei terțe părți (inclusiv unui alt participant la concurs, arbitru, voluntar etc.), ca urmare a oricărui act sau omisiuni care îi este imputabil(ă) participantului.

23. CATEGORII DE CONCURS, CLASAMENTE

La Crosul 15 Noiembrie vor participa atleți de elită/ de performanță/ legitimați și atleți amatori, împărțiți pe categorii de vârstă.
ATENȚIE! Fiecare atlet se poate înscrie și va participa la o singură categorie și va achita o singură taxă de înscriere!
A). ATLEȚI DE ELITĂ/ LEGITIMAȚI
Atleți de elită, de performanță sau atleți legitimați sunt considerați sportivii care sunt legitimați la cluburi de atletism sau cluburi cu secție de atletism, recunoscuți/ legitimați de către/ la Asociațiile Județene de Atletism (AJA), Federația Română de Atletism (FRA), Asociația Europeană de Atletism (European Athletic Association/ EAA), Asociaţia Internaţională a Federaţiilor de Atletism (International Association of Athletics Federations/ IAAF).
Categorii de concurs atleți de elită/ de performanță/ legitimați, feminin și masculin, conform FRA:
Seniori (1995 și mai mari);
Tineret (1996-1998);
Juniori categoria 1/ Juniori Mari (1999-2000);
Juniori 2/ Cadeți (2001-2002);
Juniori 3 (2003-2004);
Copii 1 (2005-2006);
Copii 2 (2007-2008);
Copii 3 (2009 și mai mici).
Organizatorul își rezervă dreptul de a întocmi clasamente separate, pe fiecare categorie în parte, la feminin și masculin și de a acorda premii în bani la categoriile de seniori, tineret, juniori (1, 2, 3) și de copii (1, 2, 3).
Atleții de elită/ de performanță/ legitimați se vor înscrie și vor alerga numai în cursele destinate lor. În cazul în care se descoperă că un atlet legitimat s-a înscris și a alergat în cursele amatorilor, atunci acesta va fi descalificat.
B). ATLEȚI AMATORI
Categorii de concurs sportivi amatori, feminin și masculin:
14-16 ani;
17-20 ani;
21-30 ani;
31-45 ani;
46-55 ani;
56-65 ani;
66-69 ani;
+70 ani.
Organizatorul își rezervă dreptul de a întocmi clasamente separate, pe fiecare categorie în parte, la feminin și masculin și de a acorda premii atleților clasați pe locurile 1-3.
C). COPII
Copiii cu vârste sub 14 ani, fete și băieți, vor alerga în cursa de 800 m.
ATENȚIE! În această cursă, fiecare copil va alerga neînsoțit pe traseu. Organizatorul recomandă cursa familiilor pentru copiii care nu pot să alerge decât însoțiți de un adult.
Cursa copiilor are un caracter participativ, nu va fi cronometrată, rezultatele nu vor fi înregistrate și nu se vor întocmi clasamente.
Fiecare copil va avea număr de start, pe baza căruia, la un cort amenajat special în zona de sosire, va primi un cadou din partea organizatorilor. Așadar, toți copiii care aleargă la Crosul 15 Noiembrie vor primi cadouri speciale (tricouri, medalii de participare, dulciuri etc.)!
D): FAMILII
O familie participantă la cursa de 1,5 km va fi formată din minim un părinte și un copil sub 14 ani.
Cursa familiilor are un caracter participativ, nu va fi cronometrată, rezultatele nu vor fi înregistrate și nu vor fi întocmite clasamente.
Părintele sau părinții vor plăti taxă de înscriere, conform regulamentului, și va/ vor primi kit de concurs.
O familie va avea un singur număr de concurs și este de preferat ca acesta să fie purtat de copil/ unul dintre copii.
Pe baza numărului de concurs al familiei, la un cort amenajat special în zona de sosire, fiecare copil va primi un cadou special (tricou, medalie de participare, dulciuri etc.) din partea organizatorilor.

24. REGULĂ SPECIALĂ ATLEȚI DE ELITĂ

Prin participarea la Crosul 15 Noiembrie pe bază de invitație, cei doi câștigători (ocupanții locurilor 1 la feminin și la masculin), la categoriile senioare respectiv seniori, își asumă responsabilitatea și confirmă prezența în continuare la Brașov, după festivitatea de premiere, pentru încă 24 de ore, pentru ședințe foto dedicate, la obiective turistice, istorice, culturale și de interes din Brașov.
De asemena, cei doi își asumă responsabilitatea și confirmă prezența la dineul oficial al Crosului 15 Noiembrie, care va fi organizat în seara din ziua competiției, precum și la ședințele foto din cadrul respectivului eveniment.
Toate costurile șederii celor doi câștigători (cazare, masă, transport etc.) vor fi suportate integral de către organizator.

25. PREMIERE

Duminică, 11 noiembrie 2018, în jurul orei 13, în Piața Sfântul Ioan din Brașov, se va desfășura festivitatea de premiere.
Organizatorul va oferi premii în bani, bunuri, echipament, obiecte și cadouri.
Premiile în bani oferite atleților de elită/ de performanță/ legitimați sunt următoarele:

SENIORI INTERNAȚIONAL MASCULIN/ FEMININ
Locul 1 1.500 euro;
Locul 2 1.000 euro;
Locul 3 800 euro;
Locul 4 600 euro;
Locul 5 500 euro;
Locul 6 400 euro;
Locul 7 350 euro;
Locul 8 300 euro;
Locul 9 250 euro;
Locul 10 200 euro;
Locurile 11-20 100 euro/ atlet.

SENIORI ROMÂNIA MASCULIN/ FEMININ
Locul 1 500 euro;
Locul 2 400 euro;
Locul 3 300 euro;
Locul 4 200 euro;
Locul 5 100 euro.

În clasamentul internaţional punctează numai seniorii.
De asemenea, numai atleții seniori din România vor puncta în ambele clasamente, cel Internațional şi respectiv cel special pentru România.

TINERET MASCULIN/ FEMININ
Locul 1 300 euro;
Locul 2 200 euro;
Locul 3 100 euro;
Locul 4 70 euro;
Locul 5 50 euro.

JUNIORI 1 MASCULIN/ FEMININ
Locul 1 200 euro;
Locul 2 100 euro;
Locul 3 80 euro;
Locul 4 60 euro;
Locul 5 45 euro.

JUNIORI 2 MASCULIN/ FEMININ
Locul 1 200 euro;
Locul 2 100 euro;
Locul 3 80 euro;
Locul 4 60 euro;
Locul 5 45 euro.

JUNIORI 3 MASCULIN/ FEMININ
Locul 1 150 euro;
Locul 2 75 euro;
Locul 3 60 euro;
Locul 4 50 euro;
Locul 5 40 euro.

COPII 1 MASCULIN/ FEMININ
Locul 1 100 euro;
Locul 2 60 euro;
Locul 3 50 euro;
Locul 4 40 euro;
Locul 5 35 euro.

COPII 2 MASCULIN/ FEMININ
Locul 1 100 euro;
Locul 2 60 euro;
Locul 3 50 euro;
Locul 4 40 euro;
Locul 5 35 euro.

COPII 3 MASCULIN/ FEMININ
Locul 1 100 euro;
Locul 2 60 euro;
Locul 3 50 euro;
Locul 4 40 euro;
Locul 5 35 euro.

Toate premiile sunt nete, deci suma din dreptul fiecărui loc va fi încasată de atletul care ocupă poziția respectivă în clasamentul final al categoriei.
Un participant nu este îndreptățit să primească un premiu dacă a acționat sau acționează într-o modalitate care contravine prezentului Regulament. În situația în care, după acordarea premiului, organizatorul constată circumstanțe din care reiese că participantul a încălcat în orice fel regulamentul și regulile care îl completează, atunci participantul are obligația să restituie premiul imediat, la prima solicitare a organizatorului.
Validarea clasamentului se va face în aproximativ 14 zile de la terminarea evenimentului, după soluționarea contestațiilor și a cazurilor de forță majoră.
Premiile în bani vor fi plătite, prin tranfer bancar, în conturile personale indicate de sportivi la înscriere, în termen de 14 zile lucrătoare de la închiderea concursului, cu rezerva că participantul premiat își asumă restituirea premiului imediat, în cazuri excepționale, după soluționarea eventualelor contestații (3 săptămâni după depunerea ultimei contestații) și confirmarea definitivă a rezultatelor controlului anti-doping.
Pe lângă premiile în bani, atleții de elită/ de performanță/ legitimați vor primi medalii, diplome și produse.
Atleții amatori vor fi recompensați cu premii constând în medalii, diplome, foto personalizate de la premiere (format digital), produse oferite de sponsori și parteneri.

26. PROBLEME MEDICALE, PRIM-AJUTOR

Participarea în competiție le este permisă numai persoanelor care nu au probleme medicale și care au capacitatea fizică și pregatirea să participe la cursa la care se înscriu.
Prin înscrierea la Crosul 15 Noiembrie și participarea la concurs, fiecare participant declară și își asumă pe propria sa răspundere faptul că este apt să participe la cursa la care s-a înscris și că a consultat în acest sens un medic de specialitate, care i-a acordat avizul să participe la cursa la care s-a înscris.
Participantul îl exonerează de orice răspundere pe organizator în legătură cu orice problemă medicală, de orice natură, aparută în timpul sau după participarea la eveniment.
Punctele de prim-ajutor vor fi amplasate pe traseul cursei și în zona de start/ sosire. Ambulanțele poziționate la punctele de prim-ajutor vor fi anunțate de oficialii și arbitrii de pe traseu în cazul accidentării alergătorilor pe circuit și vor interveni în regim de urgență.
Pentru a ajunge la zona de sosire, alergătorii care, din varii motive, s-au retras din cursă, pot parcurge distanța rămasă în mers pe jos, pe trotuar, respectând regulile de circulație.
În măsura în care observă că un participant are probleme medicale, alergătorii vor informa oficialii și arbitrii aflați pe traseu.
Participanții autorizează și își dau consimțământul expres de a fi transportați la spital și/ sau de a li se asigura asistența medicală, în urma cererii exprese a reprezentanților organizatorului, în cazul în care, în opinia acestor persoane, asistența și intervenția echipei medicale este necesară și declară că renunță la orice pretenții ar putea avea în legătura cu un astfel de transport și/sau tratament de urgență, întârzieri ori deficiențe în legătura cu acesta.

27. ANTI-DOPING

Crosul 15 Noiembrie este organizat de AJA Brașov împreună cu Federația Română de Atletism (FRA) și atleților de elită le vor fi efectuate teste anti-doping, cu respectarea strictă a prevederilor legale din România, a regulamentului FRA, a regulamentului Asociației Internaționale a Federațiilor de Atletism (IAAF) și a codului Agenției Mondiale Anti-Doping (WADA).

28. RETRAGERE, EXCLUDERE, REFUZ DE INREGISTRARE, DESCALIFICARE

Organizatorul are dreptul de a refuza înscrierea, de a retrage/ exclude din cursă și/sau de a descalifica participantul care a avut, la curse anterioare sau la această ediție comportamente/ atitudini/ manifestări care contravin prezentului regulament, cum ar fi dar nelimitându-se la următoarele exemple:
– a fost eliminat sau exclus din curse similare pentru încălcarea Regulamentului;
– există intenția de a folosi evenimentul pentru a-și face cunoscute opinii politice sau religioase, ori de natură a aduce prejudicii de imagine a evenimentului;
– încalcă o prevedere sau prevederi ale regulamentului;
– are o conduită prin care aduce prejudicii imaginii evenimentului;
– a fost sancționat pentru încălcarea regulilor anti-doping;
– se află sub influența băuturilor alcoolice sau a drogurilor;
– se constată, după desfășurarea cursei, ca regulamentul sau regulile anti-doping au fost încălcate.

29. CONDUITĂ

Pe toata durata evenimentului, participanții trebuie să aibă o conduită politicoasă și de respect la adresa organizatorilor, partenerilor acestora, la adresa celorlalți participanți la concurs și, bineînțeles, a spectatorilor, dar și să respecte întru-totul acest regulament.
În timpul participării la cursă, pentru a nu bloca sau stânjeni alți participanți mai rapizi sau care aleargă în celalte curse din concurs, se recomandă să nu se alerge în grupuri de trei persoane sau mai mari, unul lângă celălalt, pentru a nu deveni obstacole pentru alți alergători.
De asemenea, este indicat ca participanții să nu se oprească brusc din cursă (pentru a își lega șireturile, pentru a abandona etc.) și să se asigure ca în momentul opririi nu blochează sau stânjenesc alți alergători.
Participanții vor evita să încurce alergătorii mai rapizi sau să-i lovească pe cei lenți. Dacă un alergător care aleargă în spatele dumneavoastră vă spune „Sunt în stânga”, deplasați-vă în dreapta dumneavoastră și lăsați-l să treacă, iar dacă va spune „La dreapta” deplasați-vă în stânga dumneavoastră și lăsați-l să treacă.
Participanții nu vor putea folosi evenimentul în vederea promovării oricăror alte elementele de marketing, cu excepția sponsorilor oficiali, așa cum sunt acestea puse la dispoziție de organizator.
Orice comunicare a unor imagini sau filme din cadrul evenimentului înregistrate de către un participant în timpul participarii la eveniment va fi folosit exclusiv pentru uz personal și nu va putea fi folosit in nicio circumstanță pentru promovări de natură comercială sau pentru ori alt scop de reclamă, marketing în afara evenimentului, fără acordul în scris al organizatorului.

30. CONTESTAȚII

Eventualele reclamații legate de clasament, rezultate sau de participarea la eveniment se pot face fie în scris și depuse organizatorului în punctul de la sosire, fie prin e-mail, la adresa contact@crosul15noiembrie.ro, în maxim 48 de ore de la terminarea cursei.
După expirarea acestui termen, organizatorul nu va mai lua în considerare nicio reclamație! Contestațiile vor fi soluționate într-un termen de 3 săptămâni după eveniment.
Contestațiile vor putea fi făcute de persoanele care s-au înscris la eveniment și au achitat taxa de participare, dacă o astfel de obligație a existat. În cazul minorilor, contestația va putea fi făcută doar de către unul dintre parinți/ tutore/ reprezentant legal.
Persoanele cărora li s-a refuzat participarea la eveniment sau au fost descalificate pot face contestație numai cu privire la acest aspect.
Contestația va contine:
– numele și prenume;
– adresa;
– numarul de concurs al persoanei care face contestația;
– adresa e-mail, telefon de contact;
– motivele contestației (prezentare pe scurt a faptelor pe care le contestă, motivele pentru care le contestă și probele cu care își sprijină contestația.
În măsura în care pe parcursul analizării contestației, organizatorul va avea nevoie de elemente suplimentare el va solicita aceste elemente contestatorului sau oricărei alte persoane.
Organizatorul va putea verifica orice elemente și probe pe care le consideră necesare pe parcursul analizei contestației. Decizia luată de organizator este finală și se comunică contestatorului la adresa de e-mail indicată în contestație.
Împotriva rezultatului la contestație se poate face apel, în conformitate cu prevederile art. 16.1-16.5 din IAAF Disciplinary Tribunal Rules, în măsura în care acestea nu contravin prevederilor acestui Regulament.
Taxa de contestație este de 50 EURO/ persoană.

31. DREPTUL LA IMAGINE

Evenimentul poate să fie înregistrat în scopuri de comunicare publică/ informare, în orice modalitate (în special prin fotografii, înregistrari video etc.), în orice mediu existent sau viitor, pentru comunicare națională și internaționala, în orice scop, inclusiv în scop de publicitate și scop comercial.
În consecință, fiecare participant acordă în mod explicit organizatorului, persoanelor împuternicite de către organizator și beneficiarilor (în special partenerilor comerciali) permisiunea de a înregistra și de a reproduce, pe orice tip de suport, în orice format, respectiv de a reproduce și reprezenta, fără nicio remunerație, de nicio natură, numele, vocea, imaginea și informații referitoare la activitatea sportivă desfășurată în contextul evenimentului, pe o durată care nu poate depăși 20 ani de la data producerii acestuia.
Participantul autorizează în mod expres organizatorul să cedeze partenerilor la Eveniment sub-licențe, pentru folosirea imaginii în scopuri comerciale și publicitare.
Fiecare participant acordă permisiunea, deplină și irevocabilă, către organizator și beneficiarilor (în special partenerilor comerciali), în scopul efectuării de campanii de publicitate, promovare sau pentru vânzare:
– de a face orice modificări, adăugări sau suprimări pe care le consideră necesare pentru a se utiliza imaginea sa, în condițiile definite mai jos;
– de a include sau combina imaginea lui sau a ei cu orice semnături, expresii, sloganuri, legende, mărci, semne distinctive, informații legale, efecte vizuale și, în general, în orice utilizare în materialele de comunicare și promovare în care acestea sunt utilizate.
Pentru minori, acest consimțământ este dat sub condiția ca drepturile și interesele majore ale acestora să nu fie lezate de către părinții acestora, de către ocrotitorii legali (părinte, tutore etc.) care efectuează înscrierea în numele acestora.
Participantul garantează că imaginea sa nu face obiectul unui contract de exclusivitate.
Organizatorului, beneficiarilor săi și persoanelor împuternicite le este interzisă în mod expres folosirea numelui unui participant, a vocii sau imaginii în orice format cu caracter pornografic, rasist sau xenofob, și mai mult, în general, este interzisă orice utilizare care aduce atingere demnității participantului.
Participanții sunt informați și acceptă necondiționat ca imaginea lor, înregistrată de către reprezentanții oficiali ai organizatorului, poate să fie accesibilă pe site-ul evenimentului, în zona destinata membrilor, în secțiunea cu rezultate și în baza generală de date.
Participanții înțeleg și sunt de acord ca orice utilizator de internet îi poate identifica după nume, prenume sau numărul de concurs.

32. DATELE CU CARACTER PERSONAL

Prin înscrierea și participarea la Crosul 15 Noiembrie, competitorii declară că sunt de acord cu prevederile Regulamentului și că sunt de acord ca datele lor personale să intre în baza de date a organizatorului, să fie prelucrate și utilizate de acesta (personal ori prin împuternicit) în scopuri precum:
– înmânarea premiilor;
– înregistrarea și validarea câștigătorilor și a rezultatelor;
– realizarea de rapoarte statistice cu privire la participanți;
– îndeplinirea obligațiilor fiscale;
– activități de marketing direct, precum informarea persoanelor incluse în baza de date a organizatorului, prin diverse mijloace de comunicare (poșta, e-mail, alte mijloace de comunicare permise prin lege) cu privire la alte acțiuni desfășurate în viitor de către organizator;
– trimiterea către participant de diverse materiale publicitare, informative, obiecte promoționale sau mostre.
Organizatorul este înregistrat ca operator de date cu caracter personal (număr de înregistrare în curs de obținere) la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, în conformitate cu Legea nr. 677/ 2001 privind protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera lor circulație (Legea 677/2001).
Organizatorul se obligă ca datele personale să nu fie difuzate către terți, cu excepția împuterniciților săi și/ sau a partenerilor contractuali implicați în derularea Evenimentului.
Prin înscrierea la Crosul 15 Noiembrie, concurenții sunt de acord cu prevederile prezentului Regulament și sunt de acord ca, în cazul în care vor câștiga, numele, localitatea și țara de reședință să fie făcute publice și folosite în scopuri publicitare, fără alte obligații sau plăți.
La cererea scrisă a unui concurent, semnată, datată și adresată organizatorului, la adresa Municipiul Brașov, Bulevardul Gării, Nr. 4, Sc. C, Ap. 3, Județul Brașov, Cod poștal 500203, România, o dată pe an, în mod gratuit, acesta va confirma utilizarea datelor care îl privesc sau va înceta orice prelucrare a acestora. De asemenea, organizatorul va rectifica, actualiza, bloca, șterge sau transforma în date anonime pe toate acelea a căror folosire nu este conformă dispozițiilor Legii nr. 677/ 2001.
Organizatorul se obligă să respecte prevederile Legii nr. 677/2001, privind protecția datelor personale ale participanților stocate pe durata Evenimentului și ulterior acestuia. Așadar, organizatorul se angajează să păstreze confidențialitatea datelor personale ale concurenților și să le utilizeze conform legislației în vigoare.
Participanților la Eveniment le sunt garantate drepturile prevăzute de Legea 677/2001 privind protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, în special cele cu privire la:
– dreptul de acces la date, potrivit căruia orice persoană vizată are dreptul de a obține de la organizator, la cerere și în mod gratuit pentru o solicitare pe an, confirmarea faptului că datele care o privesc sunt sau nu sunt prelucrate de către organizator;
– dreptul de opoziție, potrivit căruia persoana vizată are dreptul de a se opune în orice moment, din motive întemeiate și legitime legate de situația sa particulară, ca datele care o vizează fac obiectul unei prelucrări, cu excepția cazurilor în care există dispoziții legale contrare;
– dreptul de intervenție asupra datelor, potrivit căruia orice persoană vizată are dreptul de a obține de la organizator, la cerere și în mod gratuit: a) după caz, rectificarea, actualizarea, blocarea sau ștergerea datelor a căror prelucrare nu este conformă legii, în special a datelor incomplete sau inexacte; b) după caz, transformarea în date anonime a datelor a căror prelucrare nu este conformă cu legea; c) realizarea notificării către terțe persoane cărora le-au fost dezvăluite datele, a oricărei operațiuni efectuate conform lit. a) sau b), dacă o asemenea notificare nu se dovedește imposibilă sau nu presupune un efort disproporționat față de interesul legitim care ar putea fi lezat.
La cererea expresă a oricăruia dintre participanți, organizatorul va asigura acestuia exercitarea oricăruia dintre drepturile prevăzute mai sus. Pentru exercitarea acestor drepturi, participanții înscriși la eveniment vor trimite către organizator, la adresa Municipiul Brașov, Bulevardul Gării, Nr. 4, Sc. C, Ap. 3, Județul Brașov, Cod poștal 500203, România, o cerere întocmită în formă scrisă, datată și semnată.
De asemenea, organizatorul se obligă să respecte toate prevederile Legii nr. 677/ 2001, privind protecția datelor personale stocate atât pe durata desfășurarii Crosului 15 Noiembrie, cât și ulterior producerii acestuia, pe o durată nelimitată de timp și, dacă este cazul, să notifice către Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal orice aspect(e) cu privire la colectările și prelucrările de date cu caracter personal realizate în legătura cu înscrierea și participarea la eveniment.
Nu în ultimul rând, organizatorul se obliga ca la prima comunicare în scris pe care o va avea cu persoanele din baza de date astfel creată, să aducă acestora la cunoștință drepturile conform Legii 677/ 2001.

33. PROGRAM EVENIMENTE, ZONA EXPO

Sâmbătă, 10 noiembrie 2018, de la o ora 19, în Piața Sfântul Ioan din Brașov va avea loc festivitatea de deschidere (spectacol cu momente oficiale, prezentarea atleților de elită, film documentar despre Brașov, concert), într-un cadru special amenajat (scenă, sonorizare, lumini și efecte speciale, ecran pentru transmisie live, sectoare delimitate pentru public, norme de siguranță și prim-ajutor, toalete ecologice etc).
Duminică, 11 noiembrie 2018, în jurul orei 13, tot în Piața Sfântul Ioan, în același cadru special amenajat, se va desfășura festivitatea de premiere.
Toate celelalte evenimente și activități, organizate înainte, în timpul și după Crosul 15 Noiembrie, vor fi communicate de către organizator pe site-ul oficial și pe pagina de Facebook ale Crosului 15 Noiembrie.
Zona Expo a evenimentului va fi amplasată în Piața Sfântul Ioan, în zilele de 8-11 noiembrie.

34. CAZARE, MASĂ

Cazarea și masa atleților de elită invitați va fi suportată de către organizator. De asemenea, în cazul sportivilor invitați din afara României, organizatorul poate să asigure parțial sau integral, după caz, costul transportului aerian (bilet de avion) și terestru (transport București – Brașov, tur și retur).
Cei 50 de atleți de elită vor fi cazați la Grand Hotel Belvedere, unitate de 4 stele.

35. SERVICII MEDICALE

În cazuri speciale, servicii medicale pentru sportivii invitați vor fi asigurate de către organizator, prin parteneri oficiali, pe toată durata șederii acestora la Brașov.

36. TRANSPORT

În cazuri speciale, servicii de transport pentru sportivii invitați vor fi asigurate de către organizator, prin parteneri oficiali, pe toată durata șederii acestora la Brașov.

37. METEO

Odată cu apropierea evenimentului, organizatorul va solicita și va prezenta rapoarte emise de Institutul Național de Meteorologie și Hidrologie (INMH), rapoarte cu informații despre condițiile meteo la Brașov, în zona Brașovului și în România. Aceste rapoarte INMH vor oferi informații din toată perioada evenimentului (perioada de dinainte, perioada din timpul și perioada imediat după eveniment).

Președinte AJA Brașov,
Silviu Prescornițoiu
+40742202080, contact@crosul15noiembrie.ro